tisdag 7 oktober 2014

Det nya sovrummet

Elise ska få bo i vårt gamla sovrum så småningom. Därför får vi bo i den gamla matsalen. Jag tänkte att vi skulle ta en titt på hur det blev. Alla prylar och möbler fanns redan hemma, vi har bara flyttat runt lite grann.

Lampan köpte jag för ungefär ett år sedan då jag sett den på en mässa. Fåtöljen kom med huset, pallen som jag klätt om i ett gammalt 50-tals tyg kommer från Erikshjälpen. 28 kr!

Vi söker efter ett par gamla och snyggt slitna dubbeldörrar. Innan vi hittat dem får en gardinstång och ett par gardiner från J:s farmor agera rumsavdelare.

Längds den vänstra väggen står mitt smyckes-skåp som jag fått av tjejerna i examenspresent. Skolplanscherna har jag hittat på antikmässor för några år sedan.

Drömfångar-halsbandet får hänga framme som prydnad.  

Elise sover i en vagga som J:s farfar gjort.
 
Fler skolplanscher som jag ärvt efter pappa. Jag tycker mycket om den med renarna och vargarna. Det är inte vanligt med så mycket rörelse i en skolplansch. Jag är också väldigt kär i den gamla tavlan med näckrosen som jag fyndat för en tjuga. På baksidan går att läsa "Ritat av Gymnasiedirektör Erland Ling. Given till Sofie Kramer maj 1917. Hur fint? <3
 





















I ett hörn står en gammal Emmafåtölj från J:s farmor och en kudde från Ö&B. Blandad kompott helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar