tisdag 31 december 2013

2013 års lista

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Vi byte lägenheten mot hus. Staden mot landet. Jag reste utomlands med min mamma för första gången och tog examen.

Vilka länder besökte du?
Italien och England.




Vad var din största framgång 2013?
Examen och C-uppsatsen.



Bästa köpet?
Huset. Och allt som kom med det, som en ateljé och massa fina grillfester.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Sommaren var magisk och allt kändes nytt.



Och ledsen?
Pass.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj gladare och tryggare men samtidigt mycket mer grubblande och ifrågasättande.



Vad önskar du att du gjort mer?
Funderat mer på vad som egentligen betyder och är viktigt.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösurfat.

Blev du kär i år?

Än mer <3 och i en stad.

Favoritprogram på TV?
Historieätarna helt klart och Fröken Frimans Krig som nyss kommit. Under The Dome, Nashville och The Masters of Sex.

Bästa filmen?
Känn Ingen Sorg var så överraskande bra. Sen tyckte jag mycket om Restless.

Bästa boken du läste i år?
Egalias döttrar. Jag som trott att jag var inte näst intill opåverkbar av könsroller blev rejält testad. 

Årets bästa låtar?
Utan att vara särskilt nya annat än för mig.

Blues för Fatumeh- Jack Vreeswijk.
4 chords of the Apocalypse - Julian Casablancas

Words As Weapons - Birdy
Hela huset - Vernoica Maggio, Håkan Hellström
När lyktorna tänds - Håkan Hellström
Skinny Boy - Isak Strand


Bästa matupplevelsen?
Italienresan och all italiensk mat som de lagade på gården. Prövade märg för första gången och typ drack färsk olja.


Något du önskade dig och fick?

Bo i ett hus och ha en himla fin sommar tillsammans med mina finaste vänner.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Vi hade den sista festen i lägenheten med en massa blandat folk. Då är det bäst.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre stress. Jag skulle ha lagt mitt fulla fokus på skolan om jag fått göra om.

Vad fick dig att må bra?
J:et och lite sortering.



Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Jag vill alltid resa mer även 2013 års resor var superfina.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Charlie;)

Vem saknade du?
Saknaden efter pappa blev på något vis mer påtaglig år två. Sen skulle jag gärna önska tillbaka några av mina vänner hit.

De bästa nya människorna du träffade?
Alla deltagare på oljekursen. Jag hade laddat ner en massa film eftersom jag misstänkte att det skulle vara jag och en massa pensionärer. Och det var det också men dom var så jäkla roliga. Tog posebilder, hade shotrace och berättade de bästa livshistorierna om att stå upp för sig själv och välja rätt.



Högsta önskan just nu?
Jag önskar mig ett 2014 med rätt fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar