måndag 11 november 2013

Steg för steg

Det är så märkligt, att det fortfarande inte känns verkligt men på en dag som igår ändå väldigt påtagligt. Som när någon med stor noggrannhet placerat ut ett tivoligossedjur i bakrutan på sin bil. Eller när någon annans pappa är så där pinsam, fast ändå ganska rolig ute bland folk. När någon lyckats kränka eller manipulera mig och jag tar upp telefonen för att ringa men så i sista sekund kommer på att det inte funkar längre. När någon slår på gitarrlådan istället för på strängarna.
När det visas colerad Elvisfilm på TV. När jag inser att jag hållit monopol på uppmärksamheten alldeles för länge men ändå inte kan låta bli att tycka att jag är för rolig.
Då till exempel tänker jag på dig, pappa.

Och så tänker jag som Underbaraclara skrev här om dagen. Fast omvänt. Det är tur att jag har en sån himla bra mamma ( som faktiskt fyller år idag ). Villkorslöst <3

Steg för steg, som med tavlorna.







3 kommentarer: