tisdag 24 september 2013

Här är så vackert

och jag har försökt fånga det så gott som möjligt även om det är hemskt svårt att återge. Maten som vi bjudits på är helt fantastiskt. Skaldjurssoppa, mozzarella- och zucchinigratäng och fyllda paprikor för att nämna några maträtter.

Men för att inte vara sådär himla carpe diem så kan ju nämnas att inte allt gått enligt filmmanus.

1. Jag hittade mitt första motiv bredvid komposten skulle det visa sig halvvägs in i tavlan när lukt och flugor nådde mig.

2. Åt ett äpple ändå in till skruttet då en 2 cm lång röd mask kröp ut.

3. Har tvingats måla en traktor.

4. Den utlovade bildsköne expediten i byn liknade mest en trana.

Annars är kursen hemskt nyttig. Jag SKA komma över mitt agg mot landskapsmåleri.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar