måndag 30 september 2013

Art washes away from the soul the dust of everyday life

Igår stannade tåget i Sundsvall igen. Filmiskt har det varit. En romantiskt komedi, minus den olivplockande långe mörke mannen. Han stod på perrongen istället. Hur som helst, vi har skrattat så mycket och så länge. Historierna! Skulle tippa att vi kan leva på det ett tag framöver. När jag läste gruppsykologi talades om den första inledande förälskelsefasen för en ny grupp. Den tog aldrig slut.

Vi började dagarna med att måla innan lunch och siesta vid poolen. Följt av mer målning och gemensam middag med en massa olika och goda Italienska maträtter. Vi har varit på olje- och vinprovning, i San Gimignano och kikat på lutande tornet i Pisa och shoppat.

Här kommer ett bildregn från dagarna.

Den här kom och satt sig en dag när jag stod och målade.

Den här dagen målade vi valfria motiv. Jag valde att ge mig på vatten och blev riktigt nöjd.

Ingen brist på motiv för oss, även om man kanske blev lite less på grönt.

Här strosade vi bland vinrankor och tjuvåt druvor.

Här åt vi frukost och väntade på middagar med ett glas av gårdens vin.

Gårdens hund Mocca.

Det här blev min sista bild.

Rosa och turkost <3

Vi hade vernissage och hängde upp två tavlor var.

Jag valde att hänga upp dessa.

Här åt vi middag om kvällarna.

Vi gick över floden Arno

För att komma till det lutande tornet där folk gick omkring uppe i toppen.

Tornet var mycket fräschare än vad jag hade trott

Och sen gick tillbaka över floden igen för att shoppa lite grann mycket.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar