torsdag 9 april 2015

Påsken och våren här på bloggen

Nä, nu ska den här platsen börja leva igen. Hjälp mig! Tjata lite på mig? Vi kan väl ta en titt på påsken. En högtid som bara dök upp lite oanmäld och utan föraning i år om en frågar mig.


Lagom till denna långa ledighet (dvs det andra värddjuret var hemma också) hade jag fått nya pennor.
Färgglatt och dant blev det då i utmaningen på Instagram.

Elise tyckte en morgon att det var dags för en ny säng. Nä, värddjuren tyckte det. De blev rädda.

Elise kröp på vilket gjorde modern stressad. Så till den milda grad att hon också la sig i projektet.
En strykning per bäbisnap.

Elise fick påskägg. Självklart inte av sina föräldrar. De minns inte ens att påsken firas. 

Men likt förbenat spökar de ut sin lilla kyckling.

 Det hanns med en loppisrunda som resulterade i småkläder och tyger.

Kort efter denna bild på Mellis påskmiddag hamnade alla mobiler i en hög framför tv:n och vi såg Wild. 

Vi spenderade torsdagsförmiddagen med att leta efter en fyr som inte fanns till. Samt snaska fika på klippor med utsikt över havet.

 Dessa två myste. Sen vomerade den ena likt exorcisten. Jag besparar er den bilden.


 Och så hade vi faktiskt lite påskpynt till slut.


1 kommentar:

  1. hejaheja! kollar ofta in här och hoppas på nytt inlägg!

    SvaraRadera