onsdag 31 december 2014

Ett nytt år, men vad hända 2014?

ÅRETS

Fundering
FÖRLOSSNING?! Jag frågade, funderade och läste.


Ärligaste
Ja vad ska man säga. Ett partis framfart gjorde att jag lärde mig saker jag inte visste om människor nära mig. Men det visade också på människor och föreningar som stod upp och tog ställning för ett Sverige där alla är lika värda.

Vardagsmat
Tacos, helst på fredagar/ Svenssonemelie.

Festmat
Åhhå, blodigt kött när födandet väl var gjort.

Helg
Stockholmshelgen med mina fina tjejer var himla fin.  Vi gick i affärer, prövade restauranger (obs alltså inte bara O´learys) och såg musikalen Livet är en schlager.


Skådespelare
Jag kärade ner mig i Elle Fanning och såg allt med henne, typ.

Artist
Pass. Fy, dåligt.

Kläder
Fokusområdet skulle jag säga var bekvämlighet. Typ: Döljer detta det heliga trotts putande jättemage? Kan en amma i denna? Dom har väl inga skosnören? Tråååk alltså.

Skor
Mina Vagabondisar, annars sånt som det bara var att slinka i.

Väggfärg
Jag vill ha denna mörkturkosablåfärg någonstans. Men var, jag älskar ju också ljus.

Inredning
Ja men det måste väl vara avskaffandet av vår Dallasvägg och införandet av en vit brädvägg.  Och så att få göra i ordning ett barnrum.


Film
The Grand Budapest Hotel med Joulinbrolin. Förstod för första gången grejen med Wes Anderson.


Bästa inköp
Öhm, jag nominerar inköpet av barnvagn efter en eftermiddags shoppande med tillhörande middagspaus. Den är så himla nätt. Och dockskåpet, the one and only dockskåpet.




Noja
Att föda ett friskt barn. 

Förhållande
Att få ett barn och bli en familj :)

Pyssel
Barnrummet och allt nytt som hamnade på verandan. Det blev en del målande.



Baksmälla
Ha! Finnes ingen. Trotts dvs bröllop och kalas. Jag tycks ha blivit immun.

 
Favoritbild: Se bild nedan. En av dem.

Utseendemässiga förändring
Jag färgade håret lite rödbrunt vilket aldrig har hänt mitt blonda svall innan. Ja, och så födde en ju barn också, if you know vad en menar...


Höstdag
En tidig höstdag packade vi ner barn och mat och åkte ut till havet för att sitta på en klippa och planera hösten.


Vecka
 Julveckan, jag har hunnit träffa så många utan att det ens blivit stressigt.


Snyggaste
En ny kompis till mig, Sam Heughan (dregel).   

Bästa bok
The Fault in Our Stars av John Green. 

Dröm
Jag började granska en hel del skolor med arbetsprover. Så who knows?

Bröllop
Ja, det måste helt enkelt bli mina vänner, Anna och Markus bröllop. Augusti, solsken och en redig fest.  Årets enda bröllop.....




Beroende
Salta saker och 3 säsonger av Hart of Dixie till amningen. 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 
Jag var gravid, födde barn, blev förälder och gick min längsta period i livet utan att arbeta.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! 2 stycken, nu går smittan i barndomsgänget.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
4 december (plusdagen). 27 jul (födelsedagen). 19 april (sämsta födelsedagen).

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Elise har gjort livet så mycket finare, ljusare och hoppfullare. Samt att vara en familj.

 
Vad önskar du att du gjort mer? 
Inget tror jag, ett himla bra år med en given plan. 


Favoritserie
Please like me.


Största musikaliska upptäckten?
Country och Nashville.

Vad spenderade du mest pengar på? 
Barnkläder.


Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 
Jag och Maja hade picknick vid havet. Sen hade vi J:s 30 årsfest.  Det hela präglades av en hormonell gråtstämning hehe.

Vad fick dig att må bra?
Lillfamiljen, promenader, böcker, bra häng, sitta uppe hela nätter och prata strunt och att bada.


Vem saknade du?
Pappa, han blev så tydlig nu när jag börjat på min egen familj. Ljudminnen, citat och dofter kom tillbaka


Mest stolt över?
Att vi gör ett bra jobb som föräldrar. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Njuta ännu mer av föräldraledigheten. Mer böcker, film och konst. Fler promenader. Måla varje vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar