måndag 21 oktober 2013

En höst för klassiker

Jag har ju nämnt hur tråkigt och fullkomligt trist det var att inte kunna läsa när jag pluggade. Det vill säga läsa sådant som inte hade med strategier eller politiskt kommunikation att göra. Även om det såklart var grymt intressant och nyttigt. Men att läsa sådant som i finns i min rangliga hög som blivit större och större under dessa tre år med saker som borde läsas, det är fint. Därför viger jag här med hösten till klassikerna. Under Italienresan blev det en tunn Breakfast at Tiffanys av Capote, om en sprudlande, intressant och trasig 18-årig Holly Golightly som är New Yorks It-girl. Om vänskap och frihet. Berättade ur hennes nya grannes perspektiv.

För ett tag sen klickade jag hem Utvandrarserien av Vilhelm Moberg. En ny utgåva med väldigt vackert illustrerade omslag. Och sen ska jag ha lite Moa Martinsson! Jag ska frossa. Någon som har några andra bra tips?





2 kommentarer:

  1. Ååh utvandrarserien är såå bra! Har läst dem några gånger och tror jag måste läsa dem igen snart! :) På tal om serier så kan jag rekommendera Game Of Thrones serien med ;) Helst på engelska! Längtar tills man får träffa dig igen tjejen! Puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vill minnas att man fick läsa dem på svenskan men minns egentligen inte:) Jag har sett Game Of Thrones till sista avsnittet som TV-serie så då är det kört för mig att kunna läsa dem. Att läsa och se filmen eller serien efteråt går bättre:) Ja det blir väl till jul, sen kanske jag kommer till Umeå i slutet av januari.

      Radera