fredag 17 maj 2013

Den bästa mest pressade månaden

Det är vår och för varje dag skjuter någonting nytt upp på vår nya gård. Jag tror det blir tulpaner framför verandan. Det är maj och för varje dag dyker nya uppgifter upp. I ärlighetens namn har jag ingen aning om hur nästa vecka ska kunna lyckas att falla på plats. Det är soligt nästa varje dag och vi tar egentligen för långa luncher under trädet nere vid ån utanför universitetet. Det är sidor och åter sidor som ska komma ur fingertopparna som skriver det här inlägget. Det är utmaningar som gör en nervös av blotta tanken och därför måste livet attackeras en dag i taget.

Men snart, snart är det examen och alldeles intill en sommar. Och då, då ska jag måla alla de där tavlorna jag samlat inspirationsbilder till. Byta tyg på möbler och måla dem turkosa. Läsa alla böcker som ligger på hög och göra upp massvis med planer med den andre husägaren.  Försöka mig på att skapa några mönster och så vallmo.

Det här är ju så klart ingen tid jag är ensam om, så tillsammans tog vi en väl behövd timeout här om dagen. Med så mycket mat som ett gäng stressade själar tror är allra nödvändigast när man kollektivhandlar tillsammans. Med sangria, ljus och lite gitarr i bakgrunden. Fint som snus!














 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar